Seribu Makna Buatku

Sunday, December 12, 2010

Teater atau Wayang??

Shirt Color: White
Song: Kalau Berpacaran - Ana RAfali & Meor Hassan
Mood: Boriinnggg
On My Right: meja kayu
On My Left: kasut masut

Kalau korang suruh pilih nak tengok wayang or teater,aku dengan sepantas kilat akan pilih teater! memang dari skolah menengah lg aku mmg suka kaw2 nonton teater. Kalau masa duk asrama dlu, dorm mana yg paling cun, Cikgu Asmui akan bawak p tengok teater. wahh..aku masa tu org yg fes terpacak kt depan pintu bas nk p tgk teater. Masa tu kt taman budaya kuantan, slalu budak2 U perform teater..aku akan pastikan spot aku yg terbaik dr segi fizikal, angle,keempukan kerusi etc. Ye..kamu memerlukan fokus yg berskala besar kalau nk tgk teater ni ok! xkesahlah haprak manapun show teater tu,bulu roma aku msti naik beb..

So baru2 ni aku ngan beberapa member pergi tengok teater Natrah 2 kat Istana Budaya. Tp sebenarnya aku xsuka tgk teater yg pelakonnya ialah pelakon tv..lain feeling dorg ni dgn pelakon teater yg sedia ori. Tp dsebabkan trlalu lama xtengok teater kan..so aku pun joinlah.Seat xbrapa nk best la sbb beli tiket yg paling murah.Xpe..aku xkesah.layan tetap layan. Show start pkul 8.30pm tp aku dh smpi sana pkul 7.30pm! ni pertama kali aku masuk istana budaya tau..


Start je show aku set dlm otak aku xkan pergi tandas..even nk tberak pun aku tahan sbb xnak tlepas even 1 scene pun. Mmg sebelum ni aku pernah dgr nama Natrah ni,tp aku xtau kisah dia ni sangat..yg aku tau yg dia orang belanda n dijaga oleh perempuan melayu. So start je show.ha amik kau..Sofea Jane jd natrah dh tua..aku agak kagumlah tengok kemajuan teater masakini..dia pnya prop formation memang terbaik..stage boleh gerak depan blakang..stylo!! Aku paling suke Umie Aida pegang watak sbagai Aminah, mak angkat si Natrah ni.Sikit lagi aku nk menangis tgk dia berlakon..9.8/10 aku bg,lg 0.2 tu sbb dia kurang cun sbb pegang watak org tua.LOL! peristiwa yg aku paling xleh lupa masa tengok teater ni ialah masa Remy Ishak blakon.fes time dia keluar, tiba2 ada sorg kakak ni tiba2 mnggelepar cmane ntah smpi tkucil suara miang..'ihikkk' dia duduk agak dekatlah jugak ngan ktorg..hahaha..kuat plak tu..serius lawak sial minah ni.

Overall aku rasa teater Natrah ni antara yg terbaik aku pernah tengok..syabas Erma Fatimah! kau mmg otai kau tau? bila la ko nak amik aku plak blakon ekk??hahaha..mimpi di siang hari!
Lepas ni ada show Siti di Alam Fantasi ngan Mahathir, hope dua2 ni pun aku dpt tgk...xnak miss..!!

p/s: kalau dulu demi seorang muslim,semua umat islam bersatu nak petahankan akidah agama islam.tp sekarang, dah brapa ramai pulak org islam yg murtad dengan SUKARELA kita pulak buat tutup mata...haih sedih sgn diri sndiri~


1 orang ketuk pintu:

Syafiq Afifi said...

natrah mmg bes

nti ada event lagi kat istana budaya. "monoloque" rm50.. tapi konsert a

Tuan Rumah

TEXTAREA_ID